”I mina skor” belönas på New York Festival International Advertising Awards

Dela på Facebook Dela på Twitter

För att bidra till att sprida kunskap om MS och vikten av att bromsa sjukdomen i tid tog Biogen i samarbete med Neuroförbundet fram världens första 3D-printade skor som simulerade hur det är att ha MS. Nu prisas kampanjen i den internationella reklamtävlingen. Det är i kategorin ”Activation & Engagement” för ”Healthcare Products & Services” kampanjen belönas med ett ”finalist award”. New York Festivals International Advertising Awards hyllar kommunikation i hela 19 kategorier med bidrag från mer än 80 länder. Tävlingen har det största och mest kreativa internationella jury- och bedömningssystemet i världen, bestående av mer än 400 jurymedlemmar som representerar över 75 länder. Läs mer om vinnarna i New York Festivals International Advertising Awards. - Det är jättekul att kampanjen blivit så framgångsrik och att den nu uppmärksammas internationellt. Vi fortsätter att producera skor på löpande band, eftersom intresset är så stort, säger Hampus Fernström projektledare för kampanjen på Gullers Grupp. KAN EN SKO ÖKA FÖRSTÅELSEN FÖR MS? Varje år drabbas runt 1 000 personer av MS i Sverige. Sjukdomen leder ofta till svåra funktionsnedsättningar. De flesta som drabbas är kvinnor mellan 20 och 40 år. För att bidra till att sprida kunskap om MS och vikten av att bromsa sjukdomen i tid togs världens första 3D-printade skor fram, som simulerar hur det är att ha MS i ett tidigt skede. Experimentet där en frisk person testar de 3D-printade skorna har dokumenterats i filmen I mina skor. Kampanjen gjordes av Gullers Grupp och pågick i sociala medier under hashtaggen #iMinaSkor. Allmänheten uppmuntrades att dela filmen för att sprida kunskapen om MS. Nyfiken på mer? Här kan du läsa mer om kampanjen.

Se alla nyheter

Nästa nyhet

Stort intresse för Gullers Grupps traineeprogram