Så ökar vi kunskapen om privat driven vård och omsorg

Dela på Facebook Dela på Twitter
#000

Vårdföretagarna upplevde att fakta ständigt slogs ner av fördomar. 2014 skapade vi plattformen Vi gör skillnad, som nu når ut brett med ett engagerande innehåll. Mytpolisen väcker känslor och har fått debattörer och politiker att tänka om. Och den symboliska blöjmyten – vår tids råttan i pizzan – har i princip har avlivats.
– Carolina Anestam, Kundansvarig

#000

 

Undersökningar och den årliga sammanställningen Privat Vårdfakta med över hundra källor är ryggraden i vår kommunikation. Kombinerat med medarbetarnas och företagarnas berättelser kan vi trovärdigt visa hur vård- och omsorgsföretag bidrar till en större mångfald och högre kvalitet.

Ylva Tegnér, projektledare analys och undersökning
#000

Tack vare ett spridningsvänligt innehåll känner idag var femte svensk till Vi gör skillnad. Facebookgruppen har cirka 80 000 följare och är därmed större än exempelvis såväl Miljöpartiet som Unionen och LO. Debatten är fortsatt het, men mer nyanserad, och vi fortsätter att visa hur en modern välfärd omfattar både offentliga och privata alternativ.
– Alexander Hjertén, projektledare sociala medier

Sajten är den självklara plattformen. Med såväl berättelser från verkligheten som kort- och fördjupande fakta om bland annat vinster i välfärden ämnar den ge en större förståelse för branschen och dess villkor. Transparensen är viktig, och vi lyfter såväl småföretagare – 93% av branschen – som de större koncernerna, exempelvis med konceptet Korsförhör en direktör i Almedalen.
– Emmeli Lindberg, huvudprojektledare

Vi gör filmer i flera format och manér för olika kanaler och målgrupper. Gemensamt är att vi snabbt fångar tittarnas intresse, och lyckas att hålla kvar det. Oavsett om det är en snabb kommentar om det politiska läget eller animerad satir.

Anna Lindsjöö Ersöz, regissör och producent
#000

 

#000

Läs och lär dig mer på vigörskillnad.se. 

Se alla case

Nästa case

Så synliggjorde vi en osynlig sjukdom