Gullers Grupp belönas med guld för sitt fokus på ett bättre samhälle

Tillsammans med våra kunder Tibber och Unizon har Gullers Grupp tilldelats tre guld och åtta nomineringar i European Excellence Awards. Gullers Grupp var därmed den mest belönade svenska byrån som deltog i tävlingen.

Två guld gavs till “Oslagbart läge” för Unizon i kategorierna Public affairs och Disruptive communications. Ett mäklarprospekt för ett drömboende som inte finns – ett säkert hem för våldsutsatta kvinnor och barn.

För att lyfta frågan inför valet skickades prospektet ut till samtliga VD:ar på Sveriges kommunala bostadsbolag samt gjordes till en bostadsannons på Blocket bostad, bland annat. “Oslagbart läge” nominerades också i kategorin The Jury Award och lyftes fram som en av deras favoritkampanjer.

Läs mer om ”Oslagbart läge” här.

Ett guld gavs också till “Rörligt ölpris” för Tibber i kategorin Energy. Kampanjen som för första gången gjorde att svenskarna blev smartare av att dricka öl. I alla fall gällande deras elkonsumtion. “Rörligt ölpris” belönades också med brons i Epica awards.

Läs mer om ”Rörligt ölpris” här.

– Det här är givetvis fantastiskt och ett kvitto på vårt genuina samhällsengagemang. Både Tibber och Unizon är två goda exempel på aktörer som är med och bidrar till ett bättre samhälle på olika sätt. Med en djup förståelse för aktuella samhällsfrågor och dess utmaningar kan vi tillsammans med våra kunder skapa kraftfulla effekter och aktivt bidra till förändring. För oss är effekt, kreativitet, samhällsfokus och nära samarbeten vägledande i vår fortsatta utveckling, säger Torbjörn Runvik, VD på Gullers Grupp.