Digital verksamhetsutveckling i fokus när Gullers Grupp rekryterar

Tre digitala tungviktare ansluter till Gullers Grupp. Det är en del i företagets omställning, med särskild inriktning på digital verksamhetsutveckling. Oskar Kalmaru, Anna Alnefelt och Martin Warg förstärker och utvecklar företagets erbjudande.

De nya medarbetarna står utomhus i sommarväder

Gullers Grupp är inne i en omställning. En förändrad kommunikationsbransch och ett samhälle i omdanande ökar kraven men också möjligheterna att vara en partner till de samhällsaktörer som Gullers Grupp arbetar med. Ett område som växer mycket är digital verksamhetsutveckling och där tar företaget nu stora steg.

– Som Sveriges ledande byrå för samhällsaktörer känner vi ett särskilt ansvar för att inte fastna i gamla lösningar. Våra uppdragsgivare har i oss en partner som kan finnas med dem, och ibland leda dem, in på alla arenor. Det är vad som krävs av en byrå på 2020-talet, säger Ulf Dahlqvist, VD för Gullers Grupp.

Idag kan företaget berätta om tre strategiska rekryteringar som förstärker den nya inriktningen.

Oskar Kalmaru är digital strateg och förändringsledare med omfattande bakgrund från techarenan. Han kommer närmast från rollen som CMO på AI-bolaget Mavenoid. Oskar har tidigare varit konsult på Gullers Grupp, innan han i början av 2010-talet flyttade till Silicon Valley och arbetade med startups på den amerikanska marknaden.

Anna Alnefelt är digital projektledare som arbetat 12 år i IT-sektorn. Hon kommer närmast från Thnx Innovation, men har också jobbat på Dohi med att bland annat digitalisera arbetssätt inom skogsbranschen. Anna har stor erfarenhet av att leda projekt inom både app- och produktutveckling.

Martin Warg är expert på inbound marketing. Han kommer närmast från digitalbyrån Dazy. Han väver ihop förståelsen för traditionell push-kommunikation med digital pull-kommunikation och hjälper uppdragsgivare hitta effektiva sätt att nå och engagera sina målgrupper.

– Det här är tre spjutspetsrekryteringar som visar vart vi är på väg. Oskar Kalmaru bidrar med djup kunskap om digital innovation och affärsutveckling som blir viktig både för oss och våra uppdragsgivare. Martin Warg har spetskomptens inom det kraftigt växande området inbound marketing. Anna Alnefelt blir en nyckelperson för att leda de digitala initiativ som är en växande del av vår affär. Jag ser verkligen fram emot att välkomna dem till oss, säger Ulf Dahlqvist.

Oskar Kalmaru och Martin Warg ansluter till Gullers Grupp i augusti, Anna Alnefelt har redan börjat.