Meny
Stäng

Gullers Grupp startar kurs för unga i förorten

Dela på Facebook Dela på Twitter Dela på Linkedin

Idag lanserar Gullers Grupp pilotprojektet KOM. POPUP – en popup-kurs om konsten att nå ut, skapa publicitet och påverka. Den kostnadsfria kursen riktar sig till unga i Stockholms ytterstadsområden. Syftet är att ge unga i förorten verktyg för att göra skillnad och en inblick i kommunikationsbranschen. 

Unga som bor i ytterstadsområden har ofta låg kännedom om kommunikationsbranschen dess betydelse för inflytande i såväl näringsliv som samhälle. Med det här initiativet vill Gullers Grupp, som en av Sveriges största kommunikationsbyråer, ta sitt ansvar och skapa möjligheter för denna viktiga del av befolkningen.

Under kursen kommer de unga deltagarna få praktiska kunskaper inom PR och kommunikation, tips från influencers, samt en inblick i hur medie- och kommunikationsbranschen fungerar.

– Vi vill sätta branschens kunskaper i händerna på unga från förorten, en grupp vars röster ofta utesluts i samhället. Vi vill öka deras förutsättningar för inflytande och samtidigt förändra en bransch i behov av fler perspektiv, säger Aynur Isayeva, projektledare för kursen på Gullers Grupp.

Bland föreläsarna finns både Gullers Grupps egna konsulter och tunga, prisbelönade namn som musikjournalisten Ametist Azordegan och den sociala entreprenören Faduma Aden. De kommer att erbjuda ungdomarna insikter som de inte får via andra plattformar eller i skolan.

– Det känns naturligt för mig att medverka och bidra med mina kunskaper. Det här är precis den typen av initiativ som vi på Berghs inkluderingsråd jobbar för att ta fram i syfte att göra kommunikationsbranschen mer inkluderande, säger Faduma Aden, social entreprenör.

Initiativet är ett samarbete med fritidsgården Ungdomens Hus Fryshuset i Skärholmen, där kursen också kommer att hållas. Kursen startar den 22 september. Anmälan görs via kompopup.se.

För mer information kontakta:
Aynur Isayeva, 070-344 68 52

 

Nyhet

Niklas Laninge till Gullers Grupp