Nyheter

UDkuriren i final till Publishingpriset

Dela på Facebook Dela på Twitter Dela på Linkedin

UDkuriren – Utrikesdepartementets personaltidning – producerad av Gullers Grupp är finalist i Publishingpriset, i kategorin personaltidningar. UDkuriren har publicerats och distribuerats till samtliga utlandsmyndigheter sedan 1977.

Publishingpriset är en jurybedömd tävling för film, print och webb. Idag, måndag 23 oktober, presenteras juryns val. Läs mer om tävlingen.

– Många av våra utlandsmyndigheter är ganska små och förstås utspridda över hela världen. UDkuriren har i 40 år varit en jätteviktig kanal till alla de här kollegorna och gett dem inblick i vad som händer i organisationen i andra delar av världen. Det tänker vi fortsätta med, säger Mats Samuelsson, chefredaktör UDkuriren.

UDkurirens syfte är att inspirera och skapa en lagkänsla och gemenskap i en organisation spridd i 100-talet länder. Sitter man i Teheran, Canberra, Tokyo kan tidningen ha en stor betydelse, fortsätter Mats Samuelsson, chefredaktör UDkuriren.

– Gullers Grupp fick förtroendet att vidareutveckla formen för Utrikesdepartements mycket uppskattade personaltidning. Ett tydligt medskick var att läsekretsen ska känna igen sig, men uppdragsgivaren önskade en form som samtidigt kändes modern och djärv. Genom UDkuriren får man alltid en inblick i så många spännande människors liv på så många olika platser runt om i världen. Ibland kan en endaste bild inspirera till formen för ett helt reportage, säger arbetsgruppen från Gullers Grupp, Kristy Delisle Milton och Mariel Andersson.

Nyhet

Gullers Grupp tipsar – så ser svenskarnas vanor ut i sociala medier