Patrik Spång

patrik.spang@gullers.se 070-879 19 96

Patrik Spång är copywriter och har jagat idéer i drygt 20 år. Ibland har de gömt sig i ett tryckfel på sidan 17 i en installationsmanual för polska varmvattensberedare. Då och då har han fått locka ut dem ur huvudet på en fåordig kund. Ganska ofta har han hittat dem mitt på näsan, fast så högt upp på roten att han har fått skela. Men det har det varit värt.

Det har gett honom möjlighet att arbeta med både B2C och B2B på framgångsrika byråer som Jerlov och Ellermore. Genom åren har Patrik varit delaktig i många prisvinnande kampanjer i tävlingar som Guldägget, Cannes, Epica, Eurobest med flera. Dessutom har han vid två tillfällen fått den stora äran att sitta i Guldäggsjuryn, för att bedöma allt från PR till direkt och event.

Patrik är ordförande i ledningsgruppen för Yrgos utbildning för Art directors och copywriters. Det gör att han kan bidra till talangåterväxten i branschen och få möjlighet att peta i nästa generations spännande hjärnor.

Se alla medarbetare Medarbetare