Gullers Grupp värvar digital kompetens

Gullers Grupps snabbväxande digitala utbud expanderas ytterligare. Nu ansluter fyra personer med bred kompetens inom UX, form och digital marknadsföring.

Nya medarbetare presenteras i profil.

Gullers Grupp är den ledande byrån för samhällsaktörer. En allt större efterfrågan på nya digitala lösningar på verksamhetsutmaningar gör att byrån ständigt utvecklar sitt erbjudande. Nu presenteras fyra nya rekryteringar.

Jan Bidner är digital verksamhetsutvecklare och UX-strateg med specialistkompetens inom gamification. Han har 20 års erfarenhet av att utveckla verksamheter för större nytta och effekt genom att använda sig av användarcentrererade designmetoder.

Gustaf Furusten är UX-designer med kompetens inom animation. Han har läst medie- och kommunikationsvetenskap vid Uppsala universitet och kommer närmast från Hyper Island där han läst till Design Lead.

Emma Öhrn är grafisk formgivare med kompetens inom motion graphics. Hon har en kandidatexamen i socialantropologi och har lång erfarenhet av socialt arbete med ungdomar. Närmast kommer hon från Design Lead-programmet på Hyper Island.

Simon Brandt är en digital marknadsförare som närmast kommer från en roll inom sälj- och marknadsföring på Konftel i Umeå. Han har tidigare bland annat varit webbanalytiker på VK Media.

– Digitala lösningar är en viktig och integrerad del i vår affär. Genom dessa rekryteringar blir vi ännu vassare och kan fortsätta skapa lösningar som har effekt, säger Ulf Dahlqvist, vd för Gullers Grupp.