Nya traineer till Gullers Grupp

Gullers Grupps populära traineeprogram går in på sitt sjunde år. Bland hundratals sökande har fyra talanger värvats. Under 12 månader kommer de få utbildning och en inblick i kommunikationsbranschen på Sveriges främsta byrå för samhällsaktörer.  

De blivande medarbetarna står tillsammans på en gräsmatta

Gullers Grupps traineeprogram är nu inne på sitt sjunde år. Syftet är att hitta Sveriges främsta talanger och ge dem en inblick i kommunikationsbranschen. Deltagarna får under året möjlighet att delta i riktiga kundprojekt samtidigt som de erbjuds utbildning inom de många områden Gullers Grupp verkar inom – från nudging och public affairs till digitala lösningar, formgivning och pr.

– Ska man jobba med komplexa samhällsfrågor behövs en bredd i perspektiven. Det är när olika kompetenser och bakgrunder möts det blir riktigt spännande. Traineeprogrammet är ett av våra verktyg för att inte bara jobba med samhällsaktörer utan också själva vara en genom att ge ett antal talanger ett avstamp till ett yrkesliv där målet är att bidra till samhället. Det är ett sätt för oss att ligga i framkant, säger Ulf Dahlqvist, vd för Gullers Grupp.

Av hundratals sökande har fyra kandidater valts ut. Tre kommer att utgå från Gullers Grupps kontor i Stockholm och en från kontoret i Göteborg.

Johannes Lindgren (Göteborg) har en kandidatexamen i statsvetenskap från Linnéuniversitetet och har utöver det läst kommunikation och internationella relationer. Han har även gjort praktik på utrikesdepartementet på Sveriges ambassad i Belgrad.

Susanna Killander har en kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap från Södertörns Högskola. Därefter har hon bland annat varit marknadsföringsassistent samt marknadsföring- och kommunikationskoordinator på Yaletown Business Improvement Association i Kanada.

Kaisi Rosin är utbildad designer inom utställningsformgivning, form och textil. Hon har en bred erfarenhet av att vara producent och formgivare på utställningar och museum. Senast kommer hon från Studio Jok, en designstudio specialiserad på utställningsarkitektur och produktion.

Kristofer Björn är utbildad digital strateg från Berghs School of Communication. Han har tidigare läst statsvetenskap, konstvetenskap, retorik och projektledning. Han har under våren gjort praktik på Gullers Grupp.